FOTO | Apple verkozen tot hét Pink Brand of the Year 2015!

02/12/2015 - 14:23
beeld: Tom Vaes
Fons Duchateau (links) en Bart De Wever (rechts) met een Pink Brand of the Year award in de vorm van een roze pinguïn
Tijdens de Pink Brand of the Year-verkiezing, georganiseerd door Brandhome, ZiZo-Magazine en Red&Blue, ging Apple met de voornaamste award lopen. Meer dan 2000 respondenten bepaalden samen welke merken tot de favorieten van de LGBT-gemeenschap behoren.

Tijdens de derde editie van de Pink Brand of the Year-verkiezing, georganiseerd door Brandhome, ZiZo-Magazine en Red&Blue, ging Apple met de voornaamste award lopen. Kevin De Bruyne en Yanina Wickmayer treden het merk bij als Pink Devil en Pink Sportswoman of the Year. Meer dan 2000 respondenten bepaalden samen welke merken tot de favorieten van de LGBT-gemeenschap behoren. Alle negentien awards werden woensdagavond bekendgemaakt in Red&Blue in Antwerpen, een exclusief event met Wim De Vilder als gastheer.

Discotheek Red&Blue opende woensdag zijn deuren voor meer dan 1000 merkambassadeurs, Bekende Vlamingen en feestgangers. Allen kwamen ze de winnende merken toejuichen tijdens de Pink Brand of the Year Awards 2015. Antwerps burgemeester Bart De Wever (op de foto, rechts naast Antwerps schepen voor Diversiteit Fons Duchateau) reikte de Pink Brand of the Year Award uit aan Apple. Zangeres Kate Ryan, presentatrice Roos Van Acker en televisiemaker Sven Pichal verbonden zich eveneens graag aan dit initiatief door een award uit te reiken.

En de winnaars zijn...

In totaal werden maar liefst negentien awards uitgereikt in verschillende categorieën. En de winnaars zijn...
- 'All you need is Jani' (Media)
- Zara (Kledingwinkel)
- Kevin de Bruyne (Pink Devil)
- Yanina Wickmayer (Pink Sportwoman)
- Arizona (Frisdrankmerk)
- BMW2 (Automodel)
- Proximus (Telecomoperator)
- Delhaize (Supermarkt)
- Netflix (Tech service provider)
- Veuve Clicquot (Champagnemerk)
- Mediamarkt (Elektronicawinkel)
- Bol.com (Onlinewinkel)
- KBC (Bank en verzekering)
- Apple (Smartphonemerk)
- Torfs (Schoenwinkel)
- Martini (Sterke drank)
- McDonald's (Fastfoodketen)
- Jupiler (Biermerk)

Uit al deze winnaars kreeg Apple de meeste voorkeurstemmen waardoor het gekroond werd tot hét favoriete merk van de LGBT-community.

Inclusieve reclame

De ‘Pink Brand of the Year’-verkiezing wil een brug slaan tussen het bedrijfsleven en de LGBT-gemeenschap. “Enerzijds gaan reclamecampagnes nog te vaak uit van traditionele gezinsvormen, genderstereotypen en heteronormativiteit. Daar voelen veel mensen - waaronder holebi’s en transgenders - zich niet altijd door aangesproken”, zegt çavaria-woordvoerder Jeroen Borghs. “Anderzijds beseffen bedrijven vaak niet dat op een inclusieve manier aan reclame doen ook commercieel interessant is”, vult Alec Van Noten van Brandhome aan. “Volgens sommige onderzoeken zou tot acht procent van de bevolking holebi zijn. Dat komt neer op een kleine 900.000 Belgen.”

Fotoverslag

Het volledige fotoverslag vind je hier.

Bron: 

Eigen verslaggeving

Hier niet op klikken aub